Pages

tirsdag den 17. september 2013

Mangler du en undskyldning?


Nogle gange er vi bange for at foretage os noget. Mest fordi vi er bange for at fejle eller bange for konsekvenserne. Det er selvfølgelig ikke det, vi siger til os selv eller andre, men hvis du mærker efter, har du det måske lige som jeg.

At min søgen efter perfektionisme nogle gange forhindrer mig i at handle. Og så er det lettere at finde på en undskyldning end at erkende sandheden: At jeg er bange. Bange for at mislykkes og bange for at miste kontrollen.

Så hvis du mangler nogle undskyldninger for ikke at prøve at realisere dine drømme, så er der inspiration her:

1.     Jeg er for gammel/for ung.
2.     Jeg er ikke dygtig nok.
3.     Jeg har prøvet den før, og det lykkedes ikke.
4.     Jeg kan ikke gøre det på grund af min familie/job/uddannelse/venner/økonomien.
5.      Jeg har ikke tid/lyst/evne/erfaring.
6.     Jeg gør det en dag, hvor jeg ikke kan bruge nogle af de andre undskyldninger.

Måske er dine undskyldninger reelle nok. For mit eget vedkommende vil jeg blive ved med at bruge dem for at undgå at fejle eller miste kontrol.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar